I. Jak zgłosić ogród? ETAP 1 REKRUTACJI.
- Rekrutacja do projektu ‘Busem przez polskie ogrody’ jest dwu etapowa. Pierwszym etapem jest zgłoszenie, które należy wykonać chcąc uczestniczyć w projekcie.
- Zgłoszenie do projektu jest dobrowolne, bezpłatne i nie rodzi żadnych zobowiązań ze strony zgłaszającego ani przyjmującego zgłoszenie.
- Zgłoszenie należy wykonać mailowo na adres kontakt@zogrodemnaty.pl, tytułując je ‘Zgłoszenie do projektu Busem przez polskie ogrody’, podając w nim następujące dane:
- imię i nazwisko,
- lokalizację ogrodu czyli: województwo, powiat i miejscowość,
- orientacyjną powierzchnię ogrodu,
- krótki opis ogrodu, w szczególności jego najciekawszych elementów, które zdaniem zgłaszającego (właściciela) zasługują na uwagę,
- załączając co najmniej 5 zdjęć (najlepiej więcej) różnych części ogrodu.
- Do projektu można zgłosić tylko swój ogród tzn. taki, którego jest się właścicielem, względnie uprawnionym użytkownikiem.
- Po otrzymaniu zgłoszenia, w terminie 7 dni od otrzymania, w odpowiedzi wysłana zostanie wiadomość potwierdzająca przyjęcie ogrodu do bazy zgłoszeń oczekujących.
- Zgłoszenia do pierwszego etapu rekrutacji można przesyłać od dnia rozpoczęcia projektu tj. od 20.01.2018 do 15.11.2018 roku. W tym czasie baza ogrodów oczekujących będzie sukcesywnie uzupełniana o kolejne dochodzące zgłoszenia.
- Wysłanie zgłoszenia w ww. formie i przyjęcie go do bazy zgłoszeń oczekujących, nie oznacza jeszcze uczestnictwa w projekcie i nie gwarantuje wizyty w zgłoszonym ogrodzie.
.
II. Wybór ogrodów do wizyt – ETAP 2 REKRUTACJI.
- Wizyty w ogrodach zaplanowane są na cały rok 2018, zgodnie z następującym harmonogramem:
- styczeń – 1 wizyta (gdyby uniemożliwiła to pogoda, wizyta będzie przeniesiona na luty)
- luty – 1 wizyta
- marzec – 2 wizyty
- kwiecień – 3 wizyty
- maj – 3 wizyty
- czerwiec – 3 wizyty
- lipiec – 2 wizyty
- sierpień – 2 wizyty
- wrzesień – 3 wizyty
- październik – 2 wizyty
- listopad – 1 wizyta
- grudzień – 1 wizyta
- W drugim etapie rekrutacji biorą udział tylko te ogrody, które w pierwszym etapie zostały zgłoszone do bazy ogrodów oczekujących.
- Do tych osób, które ogrody oczekujące zgłosiły, na około dwa tygodnie przed rozpoczęciem każdego miesiąca, zostanie wysłana wiadomość mailowa z informacją, że rozpoczął się nabór ogrodów do wizyt w danym (przyszłym) miesiącu. W mailu tym będzie prośba o podanie informacji zwrotnej, w określonym czasie, czy dany miesiąc jest odpowiedni dla zgłaszającego do dokonania wizyty.
- Spośród osób, które odpowiedzą twierdząco na powyższe zapytanie, wybrane zostaną ogrody lub ogród (w zależności od ilości planowanych wizyt), które zostaną zakwalifikowane do odwiedzin.
- Do osób zgłaszających wybrane ogrody, zostanie przesłana ponowna wiadomość informująca o wyborze ogrodu, z prośbą o podanie numeru telefonu, w celu doprecyzowania terminu wizyty i szczegółów organizacyjnych.
- Ogród wybrany do odwiedzin, automatycznie usuwany jest z bazy ogrodów oczekujących po pierwszym etapie rekrutacji i nie będzie zawiadamiany w miesiącach kolejnych, ponieważ w jednym zgłoszonym ogrodzie, może być tylko jedna wizyta.
.
III. Wizyta w wybranym do programu ogrodzie.
- Wizyta w wybranym ogrodzie wykonana będzie po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu, wykonanym w drugim etapie rekrutacji.
- Wizyta jest jednodniowa tzn. w zależności od wielkości ogrodu i ilości ciekawych elementów do obejrzenia, może potrwać maksymalnie kilka godzin.
- Ogólny scenariusz wizyty (punkty obowiązkowe) jest następujący:
- przyjazd do ogrodu w umówionym dniu i mniej więcej określonej godzinie,
- przekazanie właścicielowi ogrodu (zgłaszającemu) produktów od Partnerów projektu,
- obejrzenie ogrodu, w szczególności jego najciekawszych elementów zagospodarowania i obsadzenia,
- rozmowa o historii ogrodu, jego powstawaniu, ciekawych elementach itd.,
- sesja zdjęciowa ogrodu, w szczególności jego najciekawszych elementów,
- sesja zdjęciowa na tle ogrodu przekazanych produktów od Partnerów, względnie również innych produktów Partnerów przeznaczonych do ‘lokowania’ w materiale zdjęciowym,
- pamiątkowa sesja zdjęciowa właściciela ogrodu (zgłaszającego) i organizatora projektu.
.
IV. Obowiązki właściciela (zgłaszającego) odwiedzany ogród.
- Gotowość udostępnienia ogrodu do odwiedzin i wykonania w nim zdjęć, w tym również zdjęć przekazanych i lokowanych produktów,
- Przygotowanie miejsc w ogrodzie, w których w sposób ciekawy i jak najbardziej naturalny można będzie zaprezentować ww. produkty. W tym celu, w momencie ustalania terminu wizyty w drugim etapie rekrutacji, zostanie przekazane, jakie produkty będą przywiezione,
- Zgoda na wykorzystanie i zamieszczenie na blogu i fanpage’u ‘Z ogrodem na TY’ oraz stronach Partnerów projektu, wykonanych w ogrodzie materiałów zdjęciowych,
- Zgoda na wykorzystanie i zamieszczenie wykonanych w ogrodzie materiałów zdjęciowych przez inne portale i czasopisma, które wyrażą gotowość prezentacji, opisu, relacji z projektu i poszczególnych ogrodów w swoich mediach,
- Udostępnienie postu blogowego z odwiedzin w ogrodzie na swoim profilu (jeśli zgłaszający go posiada),
- Zainteresowanie ww. postem swoich znajomych, z prośbą aby wzięli udział w konkursie zamieszczonym w poście,
- Przed wizytą wstępne przygotowanie informacji i historii związanych z ogrodem, które warte są poruszenia i przedstawienia Czytelnikom bloga ‘Z ogrodem na TY’.
- Po wizycie, w ciągu miesiąca od jej odbycia, przesłanie organizatorowi na adres mailowy kontakt@zogrodemnaty.pl co najmniej dwóch zdjęć każdego z otrzymanych produktów, z naturalnego wykorzystania go w swoim ogrodzie, wraz ze zgodą na ich publikację na stronach ‘Z ogrodem na TY’ i Partnerów projektu.
.
V. Dodatkowy konkurs dla właścicieli (zgłaszających) odwiedzane ogrody.
- Formuła projektu ‘Busem przez polskie ogrody’ przewiduje jeszcze jeden bonus dla osób, których ogrody będą odwiedzone w ciągu 2018 roku,
- Jest to specjalny konkurs na zakończenie cyklu (po 24. wizytach), w którym nagrodą będą dodatkowe produkty, przekazane przez Partnerów projektu,
- Aby wziąć udział w konkursie nie trzeba dosłownie robić niczego, poza wcześniejszymi wcześniej zrealizowanymi odwiedzinami w ogrodzie,
- Konkurs polega na tym, że spośród odwiedzonych ogrodów, organizator i Partnerzy projektu wybiorą najciekawszy ich zdaniem (nie mylić z najładniejszym), a właścicielowi tego ogrodu (zgłaszającemu) zostanie przekazana specjalna nagroda,
- Ogród najciekawszy to znaczy taki, który będzie zawierał najwięcej elementów wyróżniających go na tle pozostałych ogrodów oraz najciekawsze rozwiązania z zakresu zagospodarowania i nasadzeń roślinnych. Kryterium pomocniczym będzie również ciekawa historia ogrodu,
- Rozstrzygnięcia konkursu nastąpi do końca stycznia 2019 roku, zwycięzca zostanie poinformowany drogą mailową, a nagroda zostanie przesłana drogą pocztową, za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Zapraszam do nadsyłania zgłoszeń i uczestnictwa w projekcie. Jeśli chcesz powrócić do ogólnych informacji na jego temat, możesz to zrobić w tym miejscu.
Powrót do ‘Głównej strony projektu‘