Silniki Briggs&Stratton – jakość w jeszcze lepszym wydaniu.

Jeśli posiadasz ogród, a w nim trawnik, prędzej czy później (a raczej prędzej), staniesz przed dylematem, że czymś trzeba go kosić. Rozwiązań w tym zakresie jest dużo, rodzaju sprzętu i producentów również, o czym pewnie wiesz. Jednak nie każdy sprzęt wszędzie się sprawdzi, nie każdy będzie wygodny w obsłudze, nie z każdego będziesz zadowolony, a przede wszystkim w zależności na co się zdecydujesz, różne będą nakłady Twojej pracy. No właśnie. Możesz zrobić coś szybciej lub wolniej, możesz kosić kosiarką taką lub inną, możesz wybierać spośród różnych producentów i modeli. Jednak jeśli cenisz sobie moc, niezawodność, sprawdzoną jakość, a jednocześnie nowości techniczne, z pewnością powinieneś zwrócić uwagę na nowe silniki Briggs&Stratton.

Tak tak wiem, że wiele doradców Ci powie: ale jak to silniki? Przecież dzisiaj do głosu dochodzą rozwiązania akumulatorowe. Czy Ty zwariowałeś? Chcesz się bawić w mechanika i mieć same kłopoty? To bez sensu!

I wyjścia masz dwa: albo im uwierzyć, chociaż osobiście nie brałbym tego gadania na poważnie, albo zapytać o zdanie kogoś, kto z tym tematem ma jakąkolwiek styczność. Na przykład mnie, zapoznając się z lekturą poniższego postu. Gwarantuję, że znajdziesz tu same konkrety, co więcej wynikające z tego, że z silnikami spalinowymi mam styczność od lat. I to na różnych płaszczyznach.

Pierwsza i wcale nie bez znaczenia, to fakt, że jak może wiesz, w swojej codziennej działalności używam przeróżnego, profesjonalnego sprzętu, a zatem „z urzędu” muszę się co nieco w nim orientować. Zresztą spójrz tutaj jak to wygląda. W każdym razie od lat używam również różnego rodzaju kosiarki i traktorki z silnikami Briggs&Stratton i jedno mogę powiedzieć: nigdy mnie nie zawiodły.

.

Jednak nie sama praca i użytkowanie silników ma tu znaczenie. Ale również to, że osobiście miałem okazję zapoznać się z ich najnowszymi technologiami i rozwiązaniami, a to z tzw. „pierwszej ręki”, czyli serca Briggs’a w Polsce, centralnego serwisu Chabin, który szkoli i nadzoruje wszystkie serwisy tych silników w naszym kraju. A zatem możesz mi wierzyć, że to kompetentne i wiarygodne źródło informacji.

Myślę więc, że to dość poważne argumenty, pewnie nawet poważniejsze niż te, które mieli Twoi doradcy. Natomiast gdybyś jeszcze miał pewne obiekcje, mam jeszcze dwie ważne informacje, które powinny Cię przynajmniej zastanowić:

  • po pierwsze silniki Briggs&Stratton napędzają sprzęt najbardziej renomowanych producentów kosiarek na całym świecie, a te z kolei dbają o najbardziej wymagające trawniki…. Wiem, bo sam osobiście wiele z nich miałem w opiece.

  • a po drugie skoro radzą sobie z takimi trawnikami, które są bliskie perfekcji, poradzą sobie również i z Twoim.

A zatem to mój pierwszy kontakt z tymi silnikami.

Natomiast drugi, na dzień dzisiejszy najważniejszy, to fakt, że aktualnie mam dwie najnowsze, mocne kosiarki napędzane silnikami spalinowymi Briggs&Stratton, które zawierają w sobie super nowoczesne rozwiązania, niesamowicie ułatwiające pracę i zmieniające tradycyjne myślenie o silnikach spalinowych.

W tym poście znajdziesz więc garść informacji o najważniejszych na dzień dzisiejszy sprawach, czyli kilku niezwykle ważnych elementach, które są obecne w dzisiejszych silnikach spalinowych Briggs@Stratton. Są to elementy na tyle ważne i zmieniające myślenie o tradycyjnych silnikach spalinowych, że bezwzględnie trzeba się z nimi zapoznać. Tym bardziej, że to właśnie ze względu na nie wiele osób odchodzi do urządzeń akumulatorowych, tracąc tym samym moc i jakość charakteryzującą silniki spalinowe.

I to tyle tytułem wstępu, abyś wiedział, że warto poniższe informacje przeczytać. I dodam również, że wziąć je pod uwagę.

.

Silniki Briggs&Stratton – seria EXi – nowy standard siników spalinowych

Nowości silnikowych jest na tyle dużo oraz są na tyle istotne, że aby nie zgubiły się tu wszystkie razem, zdecydowałem rozdzielić ten post na 3 części. W tej, którą czytasz znajdziesz informacje o:

  • serii EXi czyli silnikach nie wymagających wymiany olejów silnikowych

Natomiast klikając na poniższe linki przejdziesz do postów o:

Jeśli nawet na pierwszy rzut oka powyższe informacje nie wydają Ci się rewolucyjne, to z całą pewnością zapewniam Cię, że takie są! Brak konieczności wymiany oleju, przechowywanie i przewożenie kosiarki w układzie pionowym czy zapalanie na przycisk, to rozwiązania, które eliminują dotychczasowe największe bolączki silników spalinowych. Bezwzględnie zatem powinieneś się z nimi zapoznać.

.

Seria EXi czyli silniki nie wymagające wymiany olejów silnikowych

Poniżej przedstawię Ci garść informacji z pierwszej ręki, czyli bezpośrednio od twórcy i producenta tych silników – Briggs&Stratton. Jest to na tyle unikatowa i specjalistyczna wiedza, że nawet nie czułbym się w kompetencji wyrażać jej własnymi słowami. A po drugie to informacje techniczne, które powinieneś poznać aby dobrze zrozumieć istotę sprawy i pamiętać o niej przy ewentualnym wyborze kosiarki spalinowej.

Nowe silniki EXi stanowią kulminację serii udoskonaleń konstrukcyjnych, produkcji oraz technologii olejowej. Zastępują stare dolnozaworowe silniki serii 600, nazywane silnikami Quantum. Seria EXi to nowy standard w branży silników spalinowych dostępna jest w modelach 625EXi, 650EXi, 675EXi oraz 675iS, 800EXi i 875iS.

.

Co zyskujesz dzięki technologii EXi?

Dzięki udoskonalonej konstrukcji i zaawansowanej technologii tych silników, coroczne podstawowe czynności konserwacyjne możesz wykonać w zaledwie kilka minut, a przygotowanie kosiarki do sezonu staje się czystą przyjemnością. Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych narzędzi, aby uzyskać dostęp do wlewu oleju i filtra powietrza. A ponadto:

  • już nie musisz wymieniać oleju, wystarczy sprawdzić jego poziom i ewentualnie uzupełnić,

  • filtr powietrza i świecę zapłonową wystarczy wymienić raz w roku.

.

Cechy i zalety silników z technologią EXi:

  • brak konieczności wymieniania oleju, przy prawidłowej eksploatacji wystarczy sprawdzać jego poziom i ewentualnie uzupełnić. Zapewnia to system Just Check and Add – konstrukcja OHV silników Exi, która sprawia, że temperatura osiągana przez olej jest niższa o 23ºC niż w tradycyjnych silnikach. Z kolei chłodniejszy olej oznacza wolniejszy zanik jego właściwości.
  • nowoczesna platforma OHV jest standardowo wyposażona w funkcję ReadyStart, model 675iS dodatkowo w innowacyjny system rozruchu InStart,
  • udoskonalona konstrukcja filtra powietrza z elementem press-fit, podobna do tego stosowanego w filtrach samochodowych, znacznie zapobiega przedostawaniu się brudu do wnętrza silnika,

  • udoskonalony wlew oleju posiada wydłużony kołnierz, który chroni przed gromadzeniem się osadu w obrębie miejsca obsługi,

  • nowy wlew paliwa ułatwia napełnianie zbiornika i zapobiega rozlewaniu,

  • to najlżejszy silnik w swojej klasie,

  • niewielkie wibracje wpływają na obniżenie poziomu hałasu,

  • niski poziom emisji spalin,

  • mniejsze zużycie paliwa,

  • amerykańska technologia, sprawdzona trwałość i niezawodność.

.

Czy warto zainteresować się technologią EXi?

Zdecydowanie warto, ze wszystkich powodów opisanych powyżej. Dotychczasowe wymiany olejów w silnikach spalinowych, dla wielu osób były elementem uciążliwym, z którym samemu nie chciały lub nie potrafiły sobie poradzić. Często wiązało się to z koniecznością wożenia kosiarki do serwisu, co z kolei było określonym kłopotem. A zatem skoro problem ten został wyeliminowany, silniki Briggs&Stratton mają pierwszy, duży plus.

A zatem możemy powiedzieć, że jest „jeden do zera” dla silników. Natomiast co dalej, dowiesz się z wspomnianych wcześniej kolejnych postów o:

Myślę więc, że te wstępne informacje dały Ci obraz tego, z jaką technologią masz do czynienia, decydując się na nowe silniki z rodziny Briggs@Stratton. Mogę Cię zapewnić, że czasy kiedy użytkując kosiarkę spalinową byłeś cały brudy ze smarów, olejów, spocony od zapalania czy zniechęcony od tego, że nie mieściła się w Twoim garażu, już dawno minęły. Stąd bez obaw możesz brać je pod uwagę. A im szybciej to zrobisz, tym szybciej doceni to Twój trawnik, zauważając chociażby jakość koszenia, wynikającą z mocy kosiarki napędzanej silnikiem spalinowym.

Post we współpracy z Marką Briggs&Stratton

1 Comment

  • Bardzo ciekawy artykuł, szczególnie dla tych, którzy szukają kosiarki 🙂 Moja stara kosiarka nie sprawdzała się zbyt dobrze – mam naprawdę dużą powierzchnię pokrytą trawą, a kosiarka dusiła się w połowie pracy. Muszę pomyśleć o tych silnikach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *